Komunikačné zručnosti - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Október 2018
ŠKOLSKÉ ČASY CHROBÁKOV
NAJSLÁVNEJŠIU KAPELU NA SVETE - THE BEATLES SI NADANÍ ŽIACI Z PREŠOVA PRIPOMENULI V SÚKROMNOM KLUBE NADANÝCH DETÍ. ŠKOLSKÉ ČASY "OBYČAJNÝCH" CHLAPCOV ZAUJALI SKVELÝMI UKÁŽKAMI.
Október 2018
FARBY JESENE
NÁDHERNÉ FARBY JESENE FASCINOVALI PREŠOVSKÉ NADANÉ DETI K UMELECKÝM DIELAM. STRETNUTIE ČLENOV KLUBU NADANÝCH DETÍ BOLO PLNÉ PESTROFAREBNÝCH ODTIEŇOV.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Október 2018
UČÍME NADANÝCH ŽIAKOV
ODBORNÍCI Z PRAXE POZÝVAJÚ UČITEĽOV, ŠKOLSKÝCH PSYCHOLÓGOV A ŠKOLSKÝCH ŠPECIÁLNYCH PEDAGÓGOV, RODIČOV ŽIAKOV, ŠTUDENTOV VŠ NA ODBORNÝ SEMINÁR UČÍME NADANÝCH ŽIAKOV.
Október 2018
MALÝ PRINC
NADANÍ ŠKOLÁCI Z KLUBU NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE SA ÚSPEŠNE ZAPOJILI DO PROJEKTU MALÝ PRINC. CESTOVATEĽSKÉ ZÁŽITKY MALÉHO CHLAPCA OBOHATILI ZAUJÍMAVÉ AKTIVITY.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Komunikačné zručnosti

Aktivity
V Klube nadaných detí rozvíjali komunikačné schopnosti nadaných školákov

Septembrové stretnutie školákov z Klubu nadaných detí v Prešove bolo zamerané na rozvoj reči a komunikačné techniky. Komunikatívnosť intelektovo nadaných detí overili rôzne zaujímavé komunikačné situácie.
Komunikácia a komunikačné zručnosti sú dôležité. Využívame ich vo všetkých sférach života, najmä tam, kde sa stretávame s ľuďmi. Efektívne komunikovať znamená lepšie si rozumieť, rešpektovať, skvalitňovať medziľudské vzťahy.

Nadané deti z Klubu nadaných detí v Prešove si projekt komunikácie overili na vlastnej „koži“. Ten pozostával z rozcvičky na „neostro“, udržiavaniu očného kontaktu s ostatnými účastníkmi komunikácie, bojom s trémou, či vyjadrovaní sa k „veci“. Zaujali jednotlivé situačné scénky, v ktorých školáci predviedli komunikačné zdatnosti.

Úlohy zamerané na verbálnu komunikáciu  (slovný prejav výmeny informácií, názorov a postojov) zodpovedali niekoľko základných otázok, ktoré sú nevyhnutné. Kto, Čo, Kedy, Kde, Ako, Prečo hovorí? Každý spomedzi žiakov musel v jednotlivých situačných hrách vyvinúť čo najvyššie úsilie, keďže chcel zaujať. Nemenej dôležitou súčasťou komunikácie je umenie načúvať a informácie spracovať.
Súčasťou našich hier je dôraz na emocionálny vývin detí v mladšom školskom veku, čomu zodpovedali uskutočnené hry. Nakreslené ruky symbolizovali uznanie a priateľstvo, ktoré deti darovali svojim kamarátom z klubu nadaných. Nesklamali situačné scénky, kde úlohou detí bolo zahrať rôzne možné záležitosti: rozhovor s riaditeľom pri žiadosti o zamestnanie, nezhody v obchode či autobuse, komunikácia na trhu, simulovaný rozhovor rodiča s učiteľom.

Schopnosť prijať uznanie a pochvalu od iných si deti skúsili prostredníctvom oceňovania spolužiakov. Super atmosféra v klube nadaných svedčila o tom, že pochvalu nadané deti nielen radi prijímajú, ale aj doprajú svojim kamarátom, či dospelým. Zopár pochvál dostali od detí aj učitelia, čo nás teší.

K verbálnej komunikácii patrí aj tá neverbálna, ktorej sa budeme taktiež venovať na niektorom z ďalších stretnutí nadaných detí.

Škola má byť miestom, kde žiak a učiteľ spolu komunikujú. Nám na tom záleží.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2018
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah