Komunikačné zručnosti - Nadané dieťa

Nadané dieťa
November 2018
SVET MUZIKOTERAPIE
ĽUDSKÉ EMÓCIE, POHYB, DOBRÁ NÁLADA SA STALI ZÁKLADOM STRETNUTIA ŠKOLÁKOV V KLUBE NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE. DETI SA ZAPOJILI CVIČENÍ MUZIKOTERAPIE, KTORÉ ZAUJALI.
November 2018
LOGICKÁ OLYMPIÁDA
LOGICKÁ OLYMPIÁDA JE URČENÁ INTELEKTOVO NADANÝM ŽIAKOM  ZŠ A 8-ROČNÝCH GYMNÁZIÍ DO 15 ROKOV. CELOSLOVENSKÁ SÚŤAŹ JE SÚČASŤOU PROJEKTOV ROZUMIEME NADANÝM.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
November 2018
ROZVÍJAME LOGICKÉ MYSLENIE
NADANÍ PRVÁCI Z PREŠOVA SA ZÚČASTILI ZAUJÍMAVEJ HODINY LOGICKÉHO MYSLENIA. MATEMATIKA SPESTRÁ RIEŠENÍM LOGICKÝCH ÚLOH JE PRÍPRAVOU NA CELOSLOVENSKÚ SÚŤAŽ LOGICKÁ OLYMPIÁDA.
November 2018
KND SO STREDOŠKOLÁKMI
NOVEMBROVÉ STRETNUTIE ČLENOV KLUBU NADANÝCH DETÍ SPESTRILA NÁVŠTEVA STREDOŠKOLÁKOV, KTORÍ KLUB KEDYSI NAVŠTEVOVALI. SPOLOČNE S DEŤMI SI PRECVIČILI LOGICKÉ MYSLENIE.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Komunikačné zručnosti

Aktivity
V Klube nadaných detí rozvíjali komunikačné schopnosti nadaných školákov

Septembrové stretnutie školákov z Klubu nadaných detí v Prešove bolo zamerané na rozvoj reči a komunikačné techniky. Komunikatívnosť intelektovo nadaných detí overili rôzne zaujímavé komunikačné situácie.
Komunikácia a komunikačné zručnosti sú dôležité. Využívame ich vo všetkých sférach života, najmä tam, kde sa stretávame s ľuďmi. Efektívne komunikovať znamená lepšie si rozumieť, rešpektovať, skvalitňovať medziľudské vzťahy.

Nadané deti z Klubu nadaných detí v Prešove si projekt komunikácie overili na vlastnej „koži“. Ten pozostával z rozcvičky na „neostro“, udržiavaniu očného kontaktu s ostatnými účastníkmi komunikácie, bojom s trémou, či vyjadrovaní sa k „veci“. Zaujali jednotlivé situačné scénky, v ktorých školáci predviedli komunikačné zdatnosti.

Úlohy zamerané na verbálnu komunikáciu  (slovný prejav výmeny informácií, názorov a postojov) zodpovedali niekoľko základných otázok, ktoré sú nevyhnutné. Kto, Čo, Kedy, Kde, Ako, Prečo hovorí? Každý spomedzi žiakov musel v jednotlivých situačných hrách vyvinúť čo najvyššie úsilie, keďže chcel zaujať. Nemenej dôležitou súčasťou komunikácie je umenie načúvať a informácie spracovať.
Súčasťou našich hier je dôraz na emocionálny vývin detí v mladšom školskom veku, čomu zodpovedali uskutočnené hry. Nakreslené ruky symbolizovali uznanie a priateľstvo, ktoré deti darovali svojim kamarátom z klubu nadaných. Nesklamali situačné scénky, kde úlohou detí bolo zahrať rôzne možné záležitosti: rozhovor s riaditeľom pri žiadosti o zamestnanie, nezhody v obchode či autobuse, komunikácia na trhu, simulovaný rozhovor rodiča s učiteľom.

Schopnosť prijať uznanie a pochvalu od iných si deti skúsili prostredníctvom oceňovania spolužiakov. Super atmosféra v klube nadaných svedčila o tom, že pochvalu nadané deti nielen radi prijímajú, ale aj doprajú svojim kamarátom, či dospelým. Zopár pochvál dostali od detí aj učitelia, čo nás teší.

K verbálnej komunikácii patrí aj tá neverbálna, ktorej sa budeme taktiež venovať na niektorom z ďalších stretnutí nadaných detí.

Škola má byť miestom, kde žiak a učiteľ spolu komunikujú. Nám na tom záleží.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2018
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah