Nadaní rozvíjali matematické myslenie - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Júl 2020
LETNÍ REBELI
DOBRODRUŽNÝ FILM V SLOVENSKO-NEMECKEJ KOPRODUKCII PRINÁŠA PRÁZDNINOVÉ PRÍBEHY JONÁŠA, JEHO DEDA BERNARDA, JONÁŠOVEJ KAMARÁTKY ALEX A ĎALŠÍCH HRDINOV.
August 2020
NADANÉ DIEŤA
NA STRÁNKE NÁJDETE PODCAST VÚDPaP: MÁTE MIMORIADNE NADANÉ DIEŤA? PODCAST O TOM, KEDY JE DIEŤA MIMORIADNE NADANÉ. RADÍ PSYCHOLÓG VLADIMÍR DOČKAL, PÝTA SA DARINA MIKOLÁŠOVÁ.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
August 2020
ROZUMIEME NADANÝM
ZAČIATKOM AUGUSTA 2020 SME OSLÁVILI PÄŤ ROKOV FUNGOVANIA CELOSLOVENSKEJ INICIATÍVY ROZUMIEME NADANÝM, KTORÁ ZASTREŠUJE PROJEKTY VÝCHOVY A VZDELÁVANIA NADANÝCH DETÍ.
August 2020
GÉNIUS A UMELEC
KAŽDÉ DIEŤA JE GÉNIUS A UMELEC. ODVÁŽNE TVRDENIE, ČO POVIETE? MOŽNO STAČÍ LEN ZMENIŤ UHOL POHĽADU, MOŽNO STAČÍ TOTO TVRDENIE LEN PRIPUSTIŤ A POSTUPNE GÉNIA SVOJHO DIEŤAŤA PREBUDIŤ.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Nadaní rozvíjali matematické myslenie

Aktivity
Nadaní rozvíjali matematické myslenie pomocou geometrických tvarov

Novoročné stretnutie nadaných detí Prešova bolo zamerané na rozvoj matematického myslenia. V Klube nadaných detí sa venovali geometrickým tvarom.
Témou ďalšieho januárového stretnutia KND-čka bolo poznávanie geometrických tvarov a manipulácia s nimi. Na prešovské deti čakalo stretnutie, plné úloh. Zamerané boli na triedenie geometrických tvarov, porovnávanie, rozvoj algoritmického myslenia, orientáciu v priestore a rovine. K nim sa pridali ďalšie zaujímavé rébusy.

Kruh, štvorec, trojuholník, obdĺžnik. To sú základné geometrické tvary, ktoré deti dobre poznajú. Učebné pomôcky „ožili“ v rukách detí už pri prvých úlohách. Najmladší členovia Klubu nadaných detí vyrábali trojuholníkové a štvorcové kreslené dopravné značky. Tie im pomohli upevniť si poznatky o geometrických tvaroch a dopravnej výchove.
Matematické poznatky s využitím vlastnej skúsenosti získali nadané deti pri hrových aktivitách ako počítanie geometrických tvarov jednotlivých obrazcov, triedenie tvarov podľa vlastností, porovnávanie objektov, priraďovanie geometrických tvarov. Ako aj pri hrách, zameraných na rozvoj algoritmického myslenia a fantázie.

Najviac zaujali spoločné úlohy, v ktorých išlo o  skladanie podľa predlohy. Úlohou školákov bolo zostaviť z geometrických tvarov obrazce podľa slovných inštrukcií. Predkreslené tvary predstavovali zvieratá, rôzne predmety, ale aj ľudí. K základným geometrickým tvarom pribudli kosoštvorec, či polkruh. Okrem poznávania geometrických tvarov nadané deti získavali skúsenosti, rozvíjali logické myslenie, fantáziu a individuálnu a spoločnú prácu.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2020
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah