Projekt Fort IQ - Nadané dieťa

Nadané dieťa
Máj 2019
CESTOVANIE S MARCOM POLOM
ZAUJÍMAVÉ PRÍBEHY O ĎALEKÝCH KRAJINÁCH PLNÝCH VZÁCNYCH KAMEŇOV A ZLATA ZAUJALI NADANÉ DETI V PREŠOVE. STRETNUTIE NADANÝCH ŠKOLÁKOV BOLO ZAMERANÉ NA MARCA POLA.
Máj 2019
FANDÍME NAŠIM HOKEJISTOM
MÁJOVÉ STRETNUTIE NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE BOLO VENOVANÉ MAJSTROVSTVÁM SVETA V ĽADOVOM HOKEJI. ŠKOLÁCI PRIPRAVILI PRE SLOVENSKÝCH HOKEJISTOV PREKVAPENIE.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Máj 2019
ŽIME ZDRAVO
ŠIESTACI ZO SABINOVA SA ZAPOJILI DO PROJEKTU ZAMERANÉHO NA ZDRAVÚ VÝŽIVU, ŽIVOTNÝ ŠTÝL, VITAMÍNY, PRIRODZENÝ POHYB A STRAVU. PROJEKT ŽIME ZDRAVO ŽIAKV ZAUJAL.
Máj  2019
PREDŠKOLÁCI PREVERIA LOGIKU
DVE TISÍCKY PREDŠKOLÁKOV SA ZAPOJILO DO CELOSLOVENSKEJ SÚŤAŽE V LOGICKOM MYSLENÍ. MATERSKÉ ŠKOLY SA ZAPOJILI DO MALEJ LOGICKEJ OLYMPIÁDY - JEDINEČNEJ SÚŤAŽE PRE DETI.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Projekt Fort IQ

Aktivity
Nadané deti rozvíjali intelektové schopnosti v projekte Fort IQ

Školáci z prešovského Klubu nadaných detí sa zapojili do zaujímavého českého projektu. Zábavné učenie, riešenie logických úloh, čítanie s porozumením, matematické rébusy a rôzne záhadné úlohy na Slovensko priniesol projekt Fort IQ. Riešenie tvorivých úloh zaujalo!
Projekt Fort IQ prináša nové možnosti rozvoja pre aktívnych rodičov detí predškolského a školského veku, no predovšetkým pre angažovaných učiteľov materských a základných škôl. Cieľom sú aktivity zamerané na cielený rozvoj rozumových schopností detí a žiakov. Autormi projektu Fort IQ sú manželia Fořtíkovci z českého Centra nadání. Projekt aktívneho rozvoja desiatich základných oblastí intelektu, ktoré môžeme u detí podporovať cielene, vedome a systematicky, zaujal (už aj) na Slovensku.

Výchova a vzdelávanie intelektovo nadaných žiakov si vyžadujú špecifický prístup, formy i obsah vyučovania. K základným oblastiam intelektu, na ktoré bolo zamerané projektové vyučovanie, patria napr. abstraktné myslenie, všeobecný prehľad, tvorivosť a fantázia, pamäť, laterálne myslenie, pozornosť a postreh, funkčná gramotnosť, logické myslenie, matematické schopnosti, numerické myslenie, verbálne myslenie a iné.

Jednotlivé úlohy otestovali postreh, pozornosť a zrakové vnímanie v „bludisku“, pri hľadaní rozdielov medzi obrázkami, matematické myslenie zasa pri dopĺňaní logickej postupnosti. Nemenej zaujímavými boli úlohy zamerané na rozvoj priestorovej predstavivosti, logické usporiadanie viet podľa dejovej následnosti. Najviac sa nadané deti „potrápili“ pri riešení ALGEBROGRAMU, v ktorom mali namiesto písmen dosadiť číslice tak, aby dával zmysel.
Ďalšie typy úloh si školáci precvičili prezenčnou formou, keď pri riešení jednotlivých úloh spojili sily. Práca v skupinách preverila logické myslenie, schopnosť spolupráce v skupinách i prijímaní rôznych možností riešenia a spolupodieľanie sa na práci. Obrázkové sudoku, spočítavanie geometrických tvarov, stavba bastily, riešenie rôznych druhov šifier a ďalšie úlohy zamerané na logické strategické uvažovanie zaujalo nad očakávanie.

Projekt Fort IQ je určený deťom, ktoré baví kreatívne tvoriť a myslieť. Zárukou pravých aktivít pre deti a žiakov sú autori projektu Fort IQ: PhDr. Jitka Fořtíková, Ph.D. a Václav Fořtík. Zábavné stretnutie pre členov Klubu nadaných detí Prešov priniesla celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným s láskavým súhlasom autorov projektu Fort IQ.
ORGANIZÁTOR
Centrum pedgogicko-psychologického poradenstva a prevencie, Sabinov
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2019
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah