Je lepšie byť neviditeľný alebo vedieť čítať myšlienky? - Nadané dieťa
Nadané dieťa
Január 2025
TOP 10 2024
LOGICKÁ OLYMPIÁDA INTELEKTOVO NADANÝCH DETÍ, SÚŤAŽ TALENTOV PREŠOVSKÉHO KRAJA, STRETNUTIA ČLENOV KLUBU NADANÝCH DETÍ, ...., AJ TIETO TÉMY ZAUJÍMALI ČITATEĽOV NADANEDIETA.SK V ROKU 2024.
December 2024
AUSTRÁLSKY EKO-HRDINA
ELIJAH JE IBA JEDENÁSŤROČNÝ EKOLOGICKÝ AKTIVISTA Z AUSTRÁLSKEHO ŠTÁTU QUEENSLAND. OČARILA HO PRÍRODA A PREDOVŠETKÝM KORALY, OHROZENÉ OTEPĽOVANÍM PLANÉTY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Január 2025
V KND PREŠOV VYROBILI SNEH
V KLUBE NADANÝCH DETÍ SI VYROBILI SNEH SAMI. NA PRÍPRAVU "FALOŠNÉHO" SNEHU VYUŽILI SÓDU BIKARBÓNU A KONDICIONÉR NA VLASY. ZOZNÁMENIE S VEDOU MÁ OBROVSKÝ VÝZNAM PRE DETI.
NA ZAČIATKU ROKU INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM UPOZORŇOVALA NA POTREBU VYHĽADÁVANIA, IDENTIFIKÁCIE A PODPORY ROZVOJA NADANIA A TALENTU DETÍ NA ZÁKLADNÝCH ŠKOLÁCH.
Je lepšie byť neviditeľný alebo vedieť čítať myšlienky?
Aktivity
Je lepšie byť neviditeľný alebo vedieť čítať myšlienky?
Chceli by ste byť radšej neviditeľní alebo by ste chceli vedieť čítať myšlienky? Prečo? Týmito otázkami začalo zaujímavé stretnutie nadaných detí zo Súkromnej základnej školy DSA v Prešove.
Ako by sa žilo bez času?
Počas dvoch vyučovacích hodín boli pre žiakov pripravené aktivity z viacerých oblastí nadania. Vedúce stretnutia ich rozčlenili podľa veku detí. „Stretnutie sme odštartovali diskusiou na rôzne nevšedné témy, ako napríklad Čo by sa stalo, keby neexistoval čas?“ uviedla školská špeciálna pedagogička Veronika Lavríková. Žiaci prvého stupňa si vyskúšali riešenie sudoku, ponamáhali mozog v hre Brainbox a rozvíjali komunikačné zručnosti prostredníctvom hry Aktivity pre deti.
Nadaným vytvorili „bublinku“, ktorá je iba ich
Druhostupniari si počas aktivity „Čo? Kedy ? Prečo?“ rozširovali obzory o vynálezoch 19. storočia, okrem pojmového a kritického myslenia využili aj pomocníka - internet. Zvyšok stretnutia ovládla hra Alias, v ktorej si rozvíjali svoje komunikačné zručnosti. „V našej škole sú žiaci so všeobecným intelektovým nadaním integrovaní v bežných triedach. Mnohé školy túto situáciu taktiež dobre poznajú a vedia, že je o to väčšou výzvou zorganizovať v týchto triedach pre nadaných žiakov podnetné aktivity. Preto sme pre nich chceli vytvoriť „bublinku“, v ktorej by sa mohli rozvíjať a patrila by iba im. V spolupráci so školskou špeciálnou pedagogičkou Veronikou Lavríkovou sme z tohto dôvodu prišli s nápadom pravidelných stretnutí a zaradili ich do plánu práce s nadanými žiakmi,“ vysvetlila pani učiteľka Laurencia Schültz.
Získavajú vedomosti a priateľstvá
„Dôležitou myšlienkou bolo, aby tieto stretnutia spájali všetkých nadaných žiakov školy, od najmenších až po deviatakov. Vzhľadom na to, že naša škola si vždy zakladala na rodinnom prostredí a priateľskej atmosfére, chceli sme, aby si aj títo žiaci medzi sebou vytvorili špeciálne puto.“ Pedagogičky, ktoré viedli stretnutie, považujú za najdôležitejšie, že sa nadaní žiaci počas neho so zvedavosťou ponorili do úloh a aktivít a v závere odchádzali s úsmevom, novými priateľstvami a dobrým pocitom zo svojich schopností. „V týchto stretnutiach budeme pokračovať každý mesiac i naďalej. Máme tiež naplánované tematické stretnutia ako Nadaní učia nadaných, Prešovom po čiernobielych stopách a Čo chcem vedieť. Taktiež uvažujeme nad predĺžením trvania stretnutí z dvoch vyučovacích hodín na celé dopoludnie,“ avizujú Veronika Lavríková a Laurencia Schültz.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2025
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.