Klub nadaných detí v Prešove má za sebou prvé stretnutie - Nadané dieťa
Nadané dieťa
November 2024
NADANÉ DETI VYSOKOŠKOLÁKOM
ŠTUDENTOM PEDAGOGICKÝCH ODBOROV PRIBLÍŽILA SVET INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV PREŠOVSKÝCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL NESÚŤAŽNÁ PREHLIADKA ICH ROČNÍKOVÝCH PRÁC.
December 2024
AUSTRÁLSKY EKO-HRDINA
ELIJAH JE IBA JEDENÁSŤROČNÝ EKOLOGICKÝ AKTIVISTA Z AUSTRÁLSKEHO ŠTÁTU QUEENSLAND. OČARILA HO PRÍRODA A PREDOVŠETKÝM KORALY, OHROZENÉ OTEPĽOVANÍM PLANÉTY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
December 2024
LOGICKÁ OLYMPIÁDA
INTELEKTOVO NADANÉ DETI SA MÔŽU ZAPOJIŤ DO LOGICKEJ OLYMPIÁDY - SÚŤAŽE PRE MIMORIADNE NADANÝCH ŽIAKOV DO 15 ROKOV, KTORÍ NAVŠTEVUJÚ ZÁKLADNÉ ŠKOLY A 8-ROČNÉ GYMNÁZIÁ.
NA POSLEDNÉ PREDVIANOČNÉ STRETNUTIE PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ POZVALI INTELEKTOVO NADANÉ DETI SPRIEVODCU DUŠANA GUMANA, KTORÝ PRIBLÍŽIL DEŤOM ŽIVOT ZVIERAT.
Klub nadaných detí v Prešove má za sebou prvé stretnutie
Aktivity
Klub nadaných detí v Prešove má za sebou prvé stretnutie
Klub nadaných detí Prešov, prvý Klub nadaných detí na Slovensku, má za sebou prvé stretnutie v školskom roku 2024/2025. Za realizáciou mimoškolského projektu vzdelávania nadaných detí stojí celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným.
O Klub nadaných detí je každoročne obrovský záujem
V septembri školského roka 2013/2014 vznikol prvý Klub nadaných detí na Slovensku. Mimoškolské vzdelávanie nadaných detí zastrešuje celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným. Cieľom klubu je vyhľadávanie, podpora a poskytnutie záujmovej činnosti pre nadané a talentované deti. Klub nadaných detí navštevujú školáci rôzneho veku a každoročne patrí medzi najvyhľadávanejšie mimoškolské vzdelávanie nielen pre prešovských školákov. V aktuálnom školskom roku Klub nadaných detí Prešov (opäť) naplnil maximálnu možnú kapacitu a okrem prešovských nadaných detí ho navštevujú aj nadané deti z Košíc, či Svidníka.
Prvé stretnutie nadaných detí o komunikácii, priestorovom úsudku i fantázii
Prvé tohtoročné stretnutia nadaných detí bolo zamerané na rozvoj komunikačných zručností detí, vnímanie, pamäť, myslenie, fantáziu, postrehové hry (precvičenie pozornosti, sústredenia, reflexov) a priestorovú orientáciu (zakreslenie pohľadov stavieb). Schopnosť efektívnej komunikácie, lepšieho porozumenia, rešpektovania iného názoru a skvalitnenie medziľudských vzťahov precvičovali nadané deti prostredníctvom komunikačných kartičiek. Cieľom „komunikačnej aktivity“ bolo naučiť sa sformulovať svoje vlastné myšlienky a podeliť sa o ne. Okrem „aktívnych“ aspektov sme precvičovali aj „pasívne“ schopnosti a jednou z najvýznamnejších bola schopnosť porozumieť iným. Rečové schopnosti patria k trom klasickým kognitívnym inteligenciám, kam ešte patrí logické myslenie a priestorová predstavivosť.
Rozvoj priestorového vnímania preverili deti v priebehu aktivity zameranej na zakresľovanie pohľadov stavieb. Dôležitou súčasťou bola schopnosť koncentrácie na prácu, ale aj schopnosť predstaviť si tvary a predmety, schopnosť uložiť si komplexný vzor určitého predmetu, vedieť ho opätovne spoznať, zaradiť a nakresliť. V tejto časti aktivity bolo potrebné (naučiť sa) vedieť odhadnúť svoju pozíciu v priestore a správnu polohu objektov, priestorové videnie, vedieť predstaviť si časti predmetu, ktoré nie sú viditeľné a zamerať sa na vnímanie detailov, objavenie formy, polohy a usporiadanie detailov.
Ostatné aktivity boli zamerané na pozornosť vyhľadávanie predmetov v ohraničenom priestore. Tieto aktivity umožnili deťom sústrediť sa na informácie a spracovávať ich. Rozvoj detskej pozornosti prostredníctvom hier podporuje rozvíjať rečové, jazykové, sluchové i komunikačné zručnosti detí. Zároveň pomáhajú zapojiť vnímanie, pamäť, myslenie i fantáziu detí.
Vítaný je humor i umenie získať si priateľov
Dôležitým cieľom klubu sú tiež spoločné aktivity s ostatnými deťmi a hodnoty ako priateľstvo, zdvorilosť a vzájomné rešpektovanie sa. Kluby nadaných detí majú ambíciu pomôcť rozvíjať deťom nielen ich výnimočnosť, ale aj spoločenský kontakt, či humor. „Naše úlohy sú zamerané na precvičovanie sociálnych zručností, schopnosť rozhovoru, vyjadrovania sa, schopnosti reagovať na slová iných. Deti by mali vedieť pýtať sa, vyjadriť pozvanie, súhlas a porozumenie,“ hovorí Ľuboš Lukáč z iniciatívy Rozumieme nadaným a zároveň pedagóg, ktorý stretnutia nadaných detí vedie spoločne s lektorkami iniciatívy Ingrid Storinskou a Juliánou Sedlákovou.
Nadané deti v Prešove majú v školskom roku 2024/2025 možnosť rozvíjať nadanie a talent v troch kluboch nadaných detí: Klub nadaných detí Prešov pri ZŠ, Šmeralova (súkromný klub nadaných detí, ktorý so spomínanou školou nemá nič spoločné), Klub nadaných detí pri SZŠ DSA na Mukačevskej ulici a Klub nadaných detí pri ZŠ, Bajkalská v Prešove.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.