Nadané deti z Prešova prezentovali ročníkové práce - Nadané dieťa

Nadané dieťa
September 2024
1. STRETNUTIE KND
KLUB NADANÝCH DETÍ PREŠOV MÁ ZA SEBOU PRVÉ STRETNUTIE V ŠKOLSKOM ROKU 2024/2025. MIMOŠKOLSKÝ PROJEKT NADANÝCH DETÍ REALIZUJE CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM.
September 2024
KLUB NADANÝCH DETÍ
STRETNUTIA ČLENOV KLUBU NADANÝCH DETÍ PREŠOV - OKTÓBER 2024 SÚ ZVEREJNENÉ NA WEBOVEJ STRÁNKE KND.SK. STRETNUTIA PREBIEHAJÚ V PRENAJATÝCH PRIESTOROCH NA ZŠ, ŠMERALOVA 25 V PREŠOVE.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Október 2024
LOGICKÉ SÚSTREDENIE
PRAVIDELNÉ PODUJATIE, PRE NADANÉ DETI, ORGANIZOVANÉ INICIATÍVOU ROZUMIEME NADANÝM MALO HLAVNÝ TÁBOR PRI POPULÁRNEJ VODNEJ NÁDRŽI SIGORD PRI PREŠOVE.
August 2024
ROZUMIEME NADANÝM
CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM PRINÁŠA V ŠKOLSKOM ROKU 2024/2025 OPÄŤ MNOŽSTVO ZAUJÍMAVÝCH PROJEKTV, SÚŤAŽÍ, AKTIVÍT, OLYMPIÁD A POBYTOVÝCH PODUJATÍ.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Nadané deti z Prešova prezentovali ročníkové práce

Aktivity
Nadané deti z Prešova prezentovali ročníkové práce

Nesúťažná prehliadka má ambíciu stať sa na škole tradíciou, na ZŠ na Bajkalskej ulici v Prešove patria nadaní medzi top priority. Pri tvorbe ročníkových prác sa mali zamerať na oblasti, ktoré sú im osobitne blízke. V rámci premiéry finále prezentovali európsku geografiu, bojový šport, praveký život dinosaurov, jedinečného živočícha a svetovú osobnosť.
Na Bajkalskej nadanie a talenty vyhľadávajú a podporujú
Koniec júna, posledného školského mesiaca priniesol i finálovú nesúťažnú prehliadku ročníkových prác intelektovo nadaných žiakov na základnej škole v Prešove, kde na podporu nadaných a talentovaných, ako i vyhľadávaniu a podporu nadaných detí kladú veľký dôraz. Učitelia sa problematike vzdelávania intelektovo nadaných venujú pravidelne a škola dlhodobo spolupracuje s celoslovenskou iniciatívou Rozumieme nadaným.
Ročníková práca má byť vyjadrením špecifického záujmu žiakov o vybranú problematiku, pričom žiaci sa prostredníctvom nej realizujú vo svojej dominantnej oblasti, kde hlbšie a širšie prenikajú do témy,“ vysvetlil špeciálny pedagóg, logopéd a odborný metodik pre intelektovo nadané deti Ľuboš Lukáč, ktorý bol zároveň členom poroty.

Posudzovateľmi prezentácií ročníkových prác intelektovo nadaných detí boli okrem spomínaného odborníka na vzdelávanie nadaných detí  Ľuboša Lukáča aj riaditeľka základnej školy na Bajkalskej ulici Slávka Dudinská, jej zástupkyňa Iveta Čerešníková, špeciálna pedagogička školy Alena Kažimírová a predsedníčka Rady školy ZŠ Bajkalská Jarmila Vokálová, poverená zároveň riadením Kancelárie primátora mesta Prešov.
Obľúbené témy predstavili žiaci viacerých vekových kategórií
Žiaci mali pri tvorbe prác slobodu; mohli sa tiež poradiť s triednym učiteľom, konzultantom alebo školským koordinátorom pre prácu so žiakmi so všeobecným intelektovým nadaním. Pri výbere a spracovaní témy mali možnosť venovať sa oblasti, ktorá ich zaujíma.

Predstavené práce prezentovali európske vlajky a štáty, bojový šport, dinosaury, dôležitého živočícha a svetoznámeho maliara, ktorého diela sa začali predávať až po jeho smrti.

Druhák Matúš Lorko sa detailne prizrel niektorým krajinám Európskej únie. Vysvetlil pôvod a zmysel grafiky ich štátnych vlajok, čo doplnil o dôležité údaje o týchto štátoch. Ema Holéczy zo štvrtého ročníka venovala prezentáciu svojmu obľúbenému športu - karate. Nechýbala zbierka medailí mladej športovkyne ani vizitka jej obľúbeného trénera. Štvrtáčka Olívia Nagyová si zvolila tému o zaujímavostiach pravekého života na Zemi a venovala sa dinosaurom. Šiestak Lukáš Danko je včelárom, ktorý si svojím koníčkom dokáže už aj privyrobiť. Analyzoval anatómiu a život včely. Pridal tiež neuveriteľné vlastnosti užitočného živočícha a široké využitie jeho produktov. Ôsmačka Laura Kronová predstavila osobnosť, dielo a vytrvalosť slávneho maliara Vincenta van Gogha, ktorý počas svojho života predal jediný obraz a čelil nepríjemným zdravotným problémom.
Odborná porota ocenila vysokú kreativitu detí, ich zručnosti, komunikačné schopnosti, plynulú prezentáciu a odborný prístup. Deti odmenili potleskom a ich otázky k jednotlivým témam nemali konca. Prezentácie ročníkových prác učia nadané deti rozvíjať zručnosti, orientovať sa v informáciách a spájať informácie, umeniu samoštúdia, kreativite, kritickému mysleniu, argumentácie, zdôvodňovaniu, či presnému vyjadrovaniu a obhajobe vlastných názorov a svojej práce.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah