Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným - Nadané dieťa
Nadané dieťa
September 2024
1. STRETNUTIE KND
KLUB NADANÝCH DETÍ PREŠOV MÁ ZA SEBOU PRVÉ STRETNUTIE V ŠKOLSKOM ROKU 2024/2025. MIMOŠKOLSKÝ PROJEKT NADANÝCH DETÍ REALIZUJE CELOSLOVENSKÁ INICIATÍVA ROZUMIEME NADANÝM.
November 2024
KOMUNIKAČNÉ ZRUČNOSTI
O TOM, ŽE SPRÁVNE KOMUNIKOVAŤ A ROZVÍJAŤ KOMUNIKAČNE SCHOPNOSTI JE DÔLEŽITÉ SA DOZVEDELI NA STRETNUTÍ ŠKOLÁCI Z PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Október 2024
LOGICKÉ SÚSTREDENIE
PRAVIDELNÉ PODUJATIE, PRE NADANÉ DETI, ORGANIZOVANÉ INICIATÍVOU ROZUMIEME NADANÝM MALO HLAVNÝ TÁBOR PRI POPULÁRNEJ VODNEJ NÁDRŽI SIGORD PRI PREŠOVE.
LOGICKÉ MYSLENIE NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE ROZVÍJALI PRI JEDNOM Z OKTÓBROVÝCH STRETNUTÍ ZÁBAVNÉ HRY. NÁSLEDNÝ TEST BOL ZAMERANÝ NA SYSTEMTICKÝ ROZVOJ ČLENOV KND.
Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným
Aktivity
Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným
Prešovské nadané deti zo Súkromnej základnej školy DSA na Mukačevskej ulici v Prešove pri svojom februárovom stretnutí vyjadrovali svoje emócie a učili sa byť empatickí. Poslúžili im k tomu dialóg, pohyb aj kresba.
Vzácnu vlastnosť potrebujeme pestovať
Klub nadaných detí pri Súkromnej základnej škole DSA na Mukačevskej ulici vznikol v Prešove ako druhý v poradí. Jeho vedúcim je skúsený pedagóg nadaných a zakladateľ oboch Klubov nadaných detí v Prešove Ľuboš Lukáč, ktorý deťom pri jednom z pravidelných stretnutí predstavil aktivity na posilnenie a rozvoj empatie. Ide o vzácnu vlastnosť, vďaka ktorej sa dokážeme lepšie vcítiť do pocitov druhých a porozumieť im.
Empatia sa u nás môže prejaviť už vo veku dvoch rokov, keď napríklad nechceme, aby naši blízki boli smutní. Okolo piateho roku už dokážeme prejaviť súcit. Ak však na svojej empatii ďalej nepracujeme a neposilňujeme ju, môže sa stať, že ako empatickí spoločníci neskôr postupne vychladneme.
Čo prežívajú moji kamaráti
Možno poznáte prekvapenie, keď zistíte, že aj iných trápi problém, o ktorom ste si mysleli, že môže trápiť iba vás. K takémuto poznaniu a vzájomnej pomoci mala napomôcť aktivita, pri ktorej žiaci rozprávali o svojich pocitoch. Zdieľanie emócií môže deťom napomôcť zvýšiť empatiu, navzájom sa pochopiť a lepšie prijímať jeden druhého.
Nadané deti sa tiež mali pokúsiť vcítiť sa do pocitov človeka v určitej životnej situácii a jeho pravdepodobné prežívanie tejto situácie opísať. Zamýšľali sa napríklad nad pocitmi niekoho, kto sa ocitol na opustenom ostrove, nečakane získal veľa peňazí, pokazil sa jeho vzťah s kamarátom, stratil prácu a podobne.
Emócie vyjadrovali pohybmi
Vedúci klubu každému z detí povedal, aký pocit má zahrať. Urobiť to malo bez použitia slov, iba pomocou mimiky a gest. Jeden žiak bol veselý, iný smutný, ďalší šťastný, nahnevaný, prekvapený, bláznivý a podobne. Ostatní žiaci mali hádať, akú náladu ich kamarát vyjadruje.
Potom bolo potrebné nakresliť niečo, čo v deťoch v poslednom období vyvolalo nejakú emóciu: smútok, hnev, strach alebo radosť. Po dokončení obrázku si nadaní výkresy medzi sebou vymenili, za pomoci kresby spoznávali pocity svojich kamarátov a hovorili o nich.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.