Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným - Nadané dieťa
Nadané dieťa
November 2024
NADANÉ DETI VYSOKOŠKOLÁKOM
ŠTUDENTOM PEDAGOGICKÝCH ODBOROV PRIBLÍŽILA SVET INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV PREŠOVSKÝCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL NESÚŤAŽNÁ PREHLIADKA ICH ROČNÍKOVÝCH PRÁC.
December 2024
AUSTRÁLSKY EKO-HRDINA
ELIJAH JE IBA JEDENÁSŤROČNÝ EKOLOGICKÝ AKTIVISTA Z AUSTRÁLSKEHO ŠTÁTU QUEENSLAND. OČARILA HO PRÍRODA A PREDOVŠETKÝM KORALY, OHROZENÉ OTEPĽOVANÍM PLANÉTY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
December 2024
LOGICKÁ OLYMPIÁDA
INTELEKTOVO NADANÉ DETI SA MÔŽU ZAPOJIŤ DO LOGICKEJ OLYMPIÁDY - SÚŤAŽE PRE MIMORIADNE NADANÝCH ŽIAKOV DO 15 ROKOV, KTORÍ NAVŠTEVUJÚ ZÁKLADNÉ ŠKOLY A 8-ROČNÉ GYMNÁZIÁ.
NA POSLEDNÉ PREDVIANOČNÉ STRETNUTIE PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ POZVALI INTELEKTOVO NADANÉ DETI SPRIEVODCU DUŠANA GUMANA, KTORÝ PRIBLÍŽIL DEŤOM ŽIVOT ZVIERAT.
Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným
Aktivity
Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným
Prešovské nadané deti zo Súkromnej základnej školy DSA na Mukačevskej ulici v Prešove pri svojom februárovom stretnutí vyjadrovali svoje emócie a učili sa byť empatickí. Poslúžili im k tomu dialóg, pohyb aj kresba.
Vzácnu vlastnosť potrebujeme pestovať
Klub nadaných detí pri Súkromnej základnej škole DSA na Mukačevskej ulici vznikol v Prešove ako druhý v poradí. Jeho vedúcim je skúsený pedagóg nadaných a zakladateľ oboch Klubov nadaných detí v Prešove Ľuboš Lukáč, ktorý deťom pri jednom z pravidelných stretnutí predstavil aktivity na posilnenie a rozvoj empatie. Ide o vzácnu vlastnosť, vďaka ktorej sa dokážeme lepšie vcítiť do pocitov druhých a porozumieť im.
Empatia sa u nás môže prejaviť už vo veku dvoch rokov, keď napríklad nechceme, aby naši blízki boli smutní. Okolo piateho roku už dokážeme prejaviť súcit. Ak však na svojej empatii ďalej nepracujeme a neposilňujeme ju, môže sa stať, že ako empatickí spoločníci neskôr postupne vychladneme.
Čo prežívajú moji kamaráti
Možno poznáte prekvapenie, keď zistíte, že aj iných trápi problém, o ktorom ste si mysleli, že môže trápiť iba vás. K takémuto poznaniu a vzájomnej pomoci mala napomôcť aktivita, pri ktorej žiaci rozprávali o svojich pocitoch. Zdieľanie emócií môže deťom napomôcť zvýšiť empatiu, navzájom sa pochopiť a lepšie prijímať jeden druhého.
Nadané deti sa tiež mali pokúsiť vcítiť sa do pocitov človeka v určitej životnej situácii a jeho pravdepodobné prežívanie tejto situácie opísať. Zamýšľali sa napríklad nad pocitmi niekoho, kto sa ocitol na opustenom ostrove, nečakane získal veľa peňazí, pokazil sa jeho vzťah s kamarátom, stratil prácu a podobne.
Emócie vyjadrovali pohybmi
Vedúci klubu každému z detí povedal, aký pocit má zahrať. Urobiť to malo bez použitia slov, iba pomocou mimiky a gest. Jeden žiak bol veselý, iný smutný, ďalší šťastný, nahnevaný, prekvapený, bláznivý a podobne. Ostatní žiaci mali hádať, akú náladu ich kamarát vyjadruje.
Potom bolo potrebné nakresliť niečo, čo v deťoch v poslednom období vyvolalo nejakú emóciu: smútok, hnev, strach alebo radosť. Po dokončení obrázku si nadaní výkresy medzi sebou vymenili, za pomoci kresby spoznávali pocity svojich kamarátov a hovorili o nich.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.