Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným - Nadané dieťa

Nadané dieťa
November 2024
NADANÉ DETI VYSOKOŠKOLÁKOM
ŠTUDENTOM PEDAGOGICKÝCH ODBOROV PRIBLÍŽILA SVET INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV PREŠOVSKÝCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL NESÚŤAŽNÁ PREHLIADKA ICH ROČNÍKOVÝCH PRÁC.
December 2024
AUSTRÁLSKY EKO-HRDINA
ELIJAH JE IBA JEDENÁSŤROČNÝ EKOLOGICKÝ AKTIVISTA Z AUSTRÁLSKEHO ŠTÁTU QUEENSLAND. OČARILA HO PRÍRODA A PREDOVŠETKÝM KORALY, OHROZENÉ OTEPĽOVANÍM PLANÉTY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
December 2024
LOGICKÁ OLYMPIÁDA
INTELEKTOVO NADANÉ DETI SA MÔŽU ZAPOJIŤ DO LOGICKEJ OLYMPIÁDY - SÚŤAŽE PRE MIMORIADNE NADANÝCH ŽIAKOV DO 15 ROKOV, KTORÍ NAVŠTEVUJÚ ZÁKLADNÉ ŠKOLY A 8-ROČNÉ GYMNÁZIÁ.
December 2024
O ŠELMÁCH NAŠICH HÔR
NA POSLEDNÉ PREDVIANOČNÉ STRETNUTIE PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ POZVALI INTELEKTOVO NADANÉ DETI SPRIEVODCU DUŠANA GUMANA, KTORÝ PRIBLÍŽIL DEŤOM ŽIVOT ZVIERAT.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným

Aktivity
Nadaní spoznávali empatiu - schopnosť porozumieť iným

Prešovské nadané deti zo Súkromnej základnej školy DSA na Mukačevskej ulici v Prešove pri svojom februárovom stretnutí vyjadrovali svoje emócie a učili sa byť empatickí. Poslúžili im k tomu dialóg, pohyb aj kresba.
Vzácnu vlastnosť potrebujeme pestovať
Klub nadaných detí pri Súkromnej základnej škole DSA na Mukačevskej ulici vznikol v Prešove ako druhý v poradí. Jeho vedúcim je skúsený pedagóg nadaných a zakladateľ oboch Klubov nadaných detí v Prešove Ľuboš Lukáč, ktorý deťom pri jednom z pravidelných stretnutí predstavil aktivity na posilnenie a rozvoj empatie. Ide o vzácnu vlastnosť, vďaka ktorej sa dokážeme lepšie vcítiť do pocitov druhých a porozumieť im.

Empatia sa u nás môže prejaviť už vo veku dvoch rokov, keď napríklad nechceme, aby naši blízki boli smutní. Okolo piateho roku už dokážeme prejaviť súcit. Ak však na svojej empatii ďalej nepracujeme a neposilňujeme ju, môže sa stať, že ako empatickí spoločníci neskôr postupne vychladneme.
Čo prežívajú moji kamaráti
Možno poznáte prekvapenie, keď zistíte, že aj iných trápi problém, o ktorom ste si mysleli, že môže trápiť iba vás. K takémuto poznaniu a vzájomnej pomoci mala napomôcť aktivita, pri ktorej žiaci rozprávali o svojich pocitoch. Zdieľanie emócií môže deťom napomôcť zvýšiť empatiu, navzájom sa pochopiť a lepšie prijímať jeden druhého.
Nadané deti sa tiež mali pokúsiť vcítiť sa do pocitov človeka v určitej životnej situácii a jeho pravdepodobné prežívanie tejto situácie opísať. Zamýšľali sa napríklad nad pocitmi niekoho, kto sa ocitol na opustenom ostrove, nečakane získal veľa peňazí, pokazil sa jeho vzťah s kamarátom, stratil prácu a podobne.

Emócie vyjadrovali pohybmi
Vedúci klubu každému z detí povedal, aký pocit má zahrať. Urobiť to malo bez použitia slov, iba pomocou mimiky a gest. Jeden žiak bol veselý, iný smutný, ďalší šťastný, nahnevaný, prekvapený, bláznivý a podobne. Ostatní žiaci mali hádať, akú náladu ich kamarát vyjadruje.
Potom bolo potrebné nakresliť niečo, čo v deťoch v poslednom období vyvolalo nejakú emóciu: smútok, hnev, strach alebo radosť. Po dokončení obrázku si nadaní výkresy medzi sebou vymenili, za pomoci kresby spoznávali pocity svojich kamarátov a hovorili o nich.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah