Pod vedením spolužiaka: Nadané deti sa dotkli sveta hudby - Nadané dieťa

Nadané dieťa
November 2024
NADANÉ DETI VYSOKOŠKOLÁKOM
ŠTUDENTOM PEDAGOGICKÝCH ODBOROV PRIBLÍŽILA SVET INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV PREŠOVSKÝCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL NESÚŤAŽNÁ PREHLIADKA ICH ROČNÍKOVÝCH PRÁC.
November 2024
KOMUNIKAČNÉ ZRUČNOSTI
O TOM, ŽE SPRÁVNE KOMUNIKOVAŤ A ROZVÍJAŤ KOMUNIKAČNE SCHOPNOSTI JE DÔLEŽITÉ SA DOZVEDELI NA STRETNUTÍ ŠKOLÁCI Z PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Október 2024
LOGICKÉ SÚSTREDENIE
PRAVIDELNÉ PODUJATIE, PRE NADANÉ DETI, ORGANIZOVANÉ INICIATÍVOU ROZUMIEME NADANÝM MALO HLAVNÝ TÁBOR PRI POPULÁRNEJ VODNEJ NÁDRŽI SIGORD PRI PREŠOVE.
November 2024
LOGICKÉ MYSLENIE
LOGICKÉ MYSLENIE NADANÝCH DETÍ V PREŠOVE ROZVÍJALI PRI JEDNOM Z OKTÓBROVÝCH STRETNUTÍ ZÁBAVNÉ HRY. NÁSLEDNÝ TEST BOL ZAMERANÝ NA SYSTEMTICKÝ ROZVOJ ČLENOV KND.
Nadané dieťa
Prejsť na obsah

Pod vedením spolužiaka: Nadané deti sa dotkli sveta hudby

Aktivity
Pod vedením spolužiaka: Nadané deti sa dotkli sveta hudby

Jedno z júnových stretnutí Klubu nadaných detí na Súkromnej základnej škole DSA v Prešove bolo venované fascinujúcej oblasti ľudskej tvorby, nazvanej hudba. Neobyčajnou okolnosťou bolo, že ho viedol nadaný žiak.
Inteligencia a hudobné nadanie súvisia
Dlhodobé výskumy dokazujú neodškriepiteľnú súvislosť medzi inteligenciou a hudobným nadaním. Odborníci potvrdzujú vysoké akademické výsledky detí, ktoré dostali hudobné vzdelanie. Hudba výrazne ovplyvňuje funkcie mozgu súvisiace s kreatívnym myslením a rast IQ. Výskum potvrdil, že tieto deti na základnej škole dosahujú až o 22 % vyššie skóre v jazykových testoch a o 20 % vyššie skóre v matematických testoch.

Stretnutie viedol jeden zo žiakov
Záštitu nad obsahom stretnutia s hudbou prevzal bývalý žiak vedúceho Klubu nadaných detí PaedDr. Ľuboša Lukáča, intelektovo nadaný siedmak Adam. Hovorilo sa o hudbe, hudobných nástrojoch a hudobných žánroch. Žiaci so svojím exkluzívnym lektorom besedovali o hudbe ako takej, ako aj svojich obľúbených hudobných žánroch. Na pretras sa dostali príjemné a nepríjemné tóny, či zvuky. Deti spoločne definovali hudobné štýly, čo dokumentovali hudobnými ukážkami. Spomínali sa rock, pop, disco, jazz...
Nástroje, ktoré hudbu vytvárajú
V nasledujúcej časti stretnutia dostali priestor hudobné nástroje. Deti v KND v Súkromnej základnej školy DSA rozprávali o tých, na ktorých už hrajú, ako tiež tých, na ktoré by chceli vedieť hrať. Nasledovala práca s pracovnými listami, ktoré vytvorili most medzi nosnou témou stretnutia – hudbou a anglickým jazykom. Názov jedného z listov bol Let´s have some music!

Angličania pomenovali nástroje podobne ako my
Najmenší si zopakovali a naučili sa ďalšie názvy hudobných nástrojov v angličtine, ktoré priradzovali k tomu ktorému nástroju na obrázku. Mnoho názvov je podobných našim, slovenským: guitar, trumpet, violin, piano, saxophone, banjo, accordion, clarinet, flute, cimbals, triangle, xylophone, harmonica, tabourine, harp (harfa). Nástroj, ktorý na Slovensku nazývame lesným rohom, je v angličtine francúzskym; nazýva sa french horn. Ako už bolo spomenuté a ako potvrdzujú vedecké výskumy, hudba a nadanie idú ruka v ruke, čo platilo aj pri júnovom stretnutí v Klube nadaných detí v Prešove.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.
Návrat na obsah