Predstavivosť zamerali nadané deti na priestor - Nadané dieťa
Nadané dieťa
November 2024
NADANÉ DETI VYSOKOŠKOLÁKOM
ŠTUDENTOM PEDAGOGICKÝCH ODBOROV PRIBLÍŽILA SVET INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV PREŠOVSKÝCH ZÁKLADNÝCH ŠKÔL NESÚŤAŽNÁ PREHLIADKA ICH ROČNÍKOVÝCH PRÁC.
December 2024
AUSTRÁLSKY EKO-HRDINA
ELIJAH JE IBA JEDENÁSŤROČNÝ EKOLOGICKÝ AKTIVISTA Z AUSTRÁLSKEHO ŠTÁTU QUEENSLAND. OČARILA HO PRÍRODA A PREDOVŠETKÝM KORALY, OHROZENÉ OTEPĽOVANÍM PLANÉTY.
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
December 2024
LOGICKÁ OLYMPIÁDA
INTELEKTOVO NADANÉ DETI SA MÔŽU ZAPOJIŤ DO LOGICKEJ OLYMPIÁDY - SÚŤAŽE PRE MIMORIADNE NADANÝCH ŽIAKOV DO 15 ROKOV, KTORÍ NAVŠTEVUJÚ ZÁKLADNÉ ŠKOLY A 8-ROČNÉ GYMNÁZIÁ.
NA POSLEDNÉ PREDVIANOČNÉ STRETNUTIE PREŠOVSKÉHO KLUBU NADANÝCH DETÍ POZVALI INTELEKTOVO NADANÉ DETI SPRIEVODCU DUŠANA GUMANA, KTORÝ PRIBLÍŽIL DEŤOM ŽIVOT ZVIERAT.
V Klube nadaných detí pri Súkromnej základnej škole DSA v Prešove rozvíjali priestorovú predstavivosť. A spolu s ňou logické myslenie, jemnú motoriku a tvorivosť.
Obľubujú labyrinty
Vizuálno – priestorová inteligencia súvisí s predstavivosťou a schopnosťou vnímať farby a predmety. Hojne ju využívajú viaceré povolania: šachisti, piloti, námorníci, umelci a architekti. Deti s týmto typom inteligencie sa dobre cítia v labyrintoch, premýšľajú a kreslia. Vhodnými činnosťami na rozvoj vizuálno – priestorovej orientácie sú skladanie puzzle, Rubikovej kocky, šach, či práca s mapou.
Deti s logickou inteligenciou priťahujú strategické hry
Logicko – matematická inteligencia vedie ľudí k porozumeniu číslam, schopnosti logicky uvažovať a myslieť abstraktne. Využívajú ju povolania detektív, vedec alebo matematik. Deťom s rozvinutou inteligenciou tohto typu sú blízke vzorce, matematické vzťahy a kategórie. Priťahujú ich strategické hry, experimenty a matematické problémy. K rozvoju spomínaného druhu inteligencie sú vhodné kartové hry, strategické hry, šach, logické hádanky, matematické krúžky a súťaže.
Jemná motorika naša každodenná
Jemnú motoriku musíme využívať veľmi často. Realizujeme rozvíjame a posilňujeme ju napríklad pri čistení zubov, nalievaní kávy a chytaní lyžičky, strihaní, krájaní, maľovaní štetcom, jedení príborom, žmýkaní, zapínaní gombíkov a zipsu, zaväzovaní šnúrok a mnohých ďalších činnostiach.
Tvorivosť je prejavom snahy o sebarealizáciu aj inteligencie
Tvorivosť alebo tiež kreativita nám pomáha vytvoriť niečo nové. Poháňaná je snahou o sebarealizáciu, zvedavosťou aj samotnou inteligenciou. Jej nepriateľmi sú direktívny prístup dospelého alebo stereotyp. Deti treba nechať objavovať a skúšať nové. Deti s nepotláčanou fantáziou bývajú úspešnejšie a lepšie komunikujú. Ich život býva pestrejší.
Obrazy z geometrických tvarov dotvorili kreslením
Úvod stretnutia Klubu nadaných detí patril rozhovoru s deťmi o geometrických tvaroch. O tom, aké tvary poznáme, či aké sú ich charakteristické znaky – počet strán, vrcholov a podobne. Potom prišlo pomenovávanie predmetov okolo seba, ktorých tvar sa stotožňuje s niektorým zo spomínaných geometrických tvarov. Išlo o kruh, štvorec, obdĺžnik a trojuholník. Nasledovalo vystrihovanie farebných geometrických tvarov a ich nalepovanie na výkres. Deti mali za úlohu vytvoriť niečo zaujímavé, niečo, čo sa im páči alebo nesie futuristické znaky. Prácu dotvorili kreslením. Výsledkom boli dopravné prostriedky budúcnosti, menu McDonaldu, obydlia, zvieratá i hviezdne nebo.
ORGANIZÁTOR
Celoslovenská iniciatíva Rozumieme nadaným
Rozumieme nadaným, o. z.
Created with WebSite X5
COPYRIGHT@2013-2024
O NÁS
Projekt celoslovenskej iniciatívy Rozumieme nadaným
Nadané dieťa
Rozumieme nadaným
VŠETKY MATERIÁLY PUBLIKOVANÉ NA TEJTO STRÁNKE SÚ CHRÁNENÉ AUTORSKÝM ZÁKONOM A ICH PREBERANIE BEZ SÚHLASU AUTOROV JE ZAKÁZANÉ.